2. Негативні наслідки стихійної інтеграції.
Загальна
інтеграція суспільства , виробництва і загального розвитку дає не лише
поштовх до розвитку , стихійна інтеграція приносить і негативні
наслідки . Дослідження психологів 2007 року показали – 90 %
молодших школярів мають особливості психофізичного розвитку. Затримка
психічного розвитку, розумова відсталість , порушення мовленнєвого розвитку у
колективі однолітків дає незадовільний статус. 25% першокласників мають дефекти
мовлення. У класі такі діти можуть стати ізольованими , відторгнутими ,
неприйнятними. Характерною особливістю таких першокласників є тривожність,
дискомфорт у колективі класу, однолітків, школи. Надмірну тривожність
породжують стосунки з учителем, не все на уроці почув, не все зрозумів, або й
нічого не зрозумів, неспроможність бути успішним, короткотривала пам’ять , або
взагалі нерозвинена пам’ять , викликають у таких дітей соціальний стрес. У
дітей нормального психофізичного розвитку таких ознак не існує .
3. Проблеми соціальної адаптації дитини.
Проблема
симпатії і антипатії в класі , приязні або ворожості, складають
емоційно-особистісні стосунки дітей. Вони пов’язані з навчанням , і особливо
важливі для дитини. Вони складають внутрішнє благополуччя і визначають
психологічний потенціал дитячого колективу. Особистісні стосунки задовольняють
потреби в емоційному контакті , соціальній компетентності , бажанні бути
особистістю. За сприятливих умов відбувається моральне зростання дитини. Вона вчиться
турбуватися про інших, бути терплячою, співпрацювати. Коли існують перешкоди у
розвитку емоційно–вольової сфери є загроза розвитку позитивних
емоційно-особистісних стосунків, бо контакти між дітьми ситуативні , нестійкі,
короткочасні. Діти не вміють співчувати, співпереживати, існує пригальмованість
поведінки, що виявляється в сварках, бійках, глибоких образах, неадекватних
способах виходу із конфлікту. Афективні реакції закріплюються і можуть
повторюватись без видимих причин, поза реальними конфліктами. Загальна
незрілість спонукає дітей до залежності від активних і вольових дітей, сліпого
наслідування і підкоряння. Відсутня критична самооцінка. Оцінка навколишніх їх
не регулює , оскільки діти не можуть правильно зрозуміти її суті. Для частини
дітей притаманна психічна нестійкість , вони непослідовні, позбавлені логіки,
конфліктні, непередбачувані. Методичні рекомендації
Ліснівська Т.В.
|