Воскресенье
05.05.2024
11:30
Категории раздела
Мои файлы [7]
Вход на сайт
Поиск
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 17
Друзья сайта
  • Создать сайт
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0

    Планета Школа

    Каталог файлов

    Главная » Файлы » Мои файлы

    Школа и семья
    [ Скачать с сервера (896.0 Kb) ] 08.08.2011, 22:10

    У будь-якому суспільстві роль родини цінується особливо високо, тому що родина найважливіший соціальний інститут. Які стосунки між членами в сім’ї , такі  ж відносини і між товаришами у класі . Спокій в родині  -  дитина відчуває спокій і затишок і в колективі. Знервовані розмови батьків  -  нервується і неуважно працює дитина на уроці. Негативні процеси українського суспільства ускладнюють становище кожної родини , негативно позначаються на виховній функції сім’ї .Але за будь-яких умов школа і родина повинні працювати незалежно від обставин, що склалися.

     Вчителі і батьки  -  партнери у справі виховання і розвитку творчого потенціалу і здібностей учнів. Там де поважається слово батька , там є і повага до слова вчителя. Родина , яка шанує жінку матір, жінку сестру, жінку бабусю, навчить шанувати і жінку вчителя. Ваша шана до стареньких батьків повернеться до вас шаною ваших дітей у майбутньому. Ці норми школа завжди домагалась донести до кожної дитини. Ці заповіді прийшли ще з часів Древньої Київської Русі .

    Людина формується і сім’єю , і школою, і колективом, і засобами масової інформації. Вчитель намагається в цьому морі інформації втримати вітрило оптимізму, всебічного кругозору, зацікавленості в пізнанні навколишнього , етики, естетичних почуттів,  застосування кожною дитиною своїх особливих здібностей.

    В сім’ї закладається коріння , з якого виростуть гілки, квіти, плоди. Із сім’ї стежка веде до школи, а далі ведуть дітей два розуми, два досвіди, здобуті у сім’ї та у школі.

    Початкова ланка навчання відкриває дитині світ науки , орієнтує і спрямовує  в океані знань. В цьому віці батьки виступають першими помічниками і дитини.

    Разом переборюють труднощі написання перших літер, складають перші склади, обговорюють шкільні справи.

    Середня школа поглиблює набуті знання , виводить їх на новий рівень самостійності, свідомого навчання, відповідальності. Вчитель чекає від батьків співрозмови: у справах колективу, відносин між однолітками , ідеалах і уподобаннях. Саме в цьому віці починають сумніватись в авторитеті батьків.

    Саме в цьому віці необхідна постійна увага і спілкування . Ми або підкріплюємо уяву дитини про цей світ своїми вчинками ,або остаточно допомагаємо зневіритись дитині, усвідомити , що світ навколо зовсім не такий , яким ми хочемо його бачити.

    ІІІ ступень навчання    розквіт юності, вчитель стає співрозмовником, батько першою підтримкою. Коли контакт між членами сім’ї ослаблено –  це обмежує виховний вплив батьків на дітей. Не можна виховувати раз на місяць чи на тиждень. Дитячі проблеми вимагають щоденних клопотань. Причини більшості відхилень  у поведінці дитини пов’язані з виховною неспроможністю батьків. Людина повинна прагнути бути вихованою, прагнути дотримуватись прав і свобод, прагнути виконувати свої обов’язки . У конфліктних ситуаціях слід поводитись мудро « не спіши гніватись , бо гнів спочиває у надрах глупців », говорить народна мудрість. Гнів розпалює сварку , терпіння заспокоює заколот, ласка гнів відвертає, вразливе слово піднімає.

    Ким стане людина учасником у справах суспільства, чи перешкодою? Захисником чи бідою ?

    В. Сухомлинський вважав , що розкрити творчий потенціал дитини можливо лише за умови навчити батька і матір виховувати своїх дітей. Вчитель – це високий рівень освіченості, досягнення світової культури.

     Батьки – це найрідніші , найближчі помічники в будь-який час , при першому поклику про допомогу. Лише партнерство вчителя і батьків має вплив на розвиток особистості дитини.

    Як виглядає партнерство вчителів і батьків :

    ü розумно керувати дітьми зважаючи на їх природні здібності , та нахили.

    ü не розбещувати;

    ü задовольняти їхні здорові потреби;

    ü формувати свідоме ставлення до старших, почуття турботи і обов’язку;

    ü виховувати моральну чистоту, честь, стриманість;

    ü дотримуватись напрямів гармонійного виховання.

    Більшість батьків думає: головне нагодувати, одягнути, перевірити виконання домашніх завдань .

     Насправді така постановка  породжує :

    споживчі  інтереси у дитини, ( мене за будь-яку ціну зобов’язані забезпечити ),

    з’являються  риси  жорстокості ( тільки я і тільки для мене),

    прояви нігілізму ( заперечення усталених норм суспільства, заперечення законів , заперечення принципів ).

    За даними Міжнародної організації в Україні

     ½ дітей 12 років вживає алкоголь,

    кожна третя палить .

    З 15 років кожен п’ятий вживає наркотики.

    50% вагітностей у 19 річному віці закінчується абортом.

     Кожен 2-3 шлюб розпадається .

    Сексуально активні підлітки у  24%  виявляють хвороби отримані статевим шляхом.

    В чому ж провина нас дорослих?

    - Чим більше даємо і дозволяємо дитині , тим більше від неї повинні і вимагати.

    - Погано привчаємо до праці.

    - Не приділяємо уваги дозвіллю дітей.

    - Не виховуємо відповідальності.

    Особливу увагу необхідно зосередити на достовірності , об’єктивності і повноті інформації , на якій здійснюються виховні процеси .Школа хоче бачити сім’ю в процесі своєї роботи , як складову :

    -                            боротися за здоровий спосіб життя,

    -                            проводити фестивалі сімейної творчості,

    -                            брати участь в організації сімейних змагань.

    І пам’ятати , що виховання це наступність дій. Вихователь повинен бути добрим , але твердим.

    Категория: Мои файлы | Добавил: vatra
    Просмотров: 714 | Загрузок: 72 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 5.0/1
    Всего комментариев: 1
    1 vatra  
    0
    wacko

    Имя *:
    Email *:
    Код *: