Ліснівська Т.В.
Використані технології колективно-групового навчання
МІКРОФОН
Дає змогу кожному у визначеному порядку щось швидко сказати.
МОЗКОВИЙ ШТУРМ
Всі розмірковують над однією проблемою.
НАВЧАЮЧИ - ВЧУСЯ
Дає змогу чуням взяти участь у передачі своїх знань однокласникам.
НЕЗАКІНЧЕНІ РЕЧЕННЯ
Розвиває зв’язне мовлення, дозволяє виражати власні висловлювання, порівнювати з іншими, говорити коротко , але по суті.
ТРУДНОЩІ
1. Необхідність роботи з комп’ютерними технологіями і різними комп’ютерними програмами.
2. Велика кількість підготовки і роздрукування дидактичних матеріалів, їх кошт.
3. Недостатня кількість методичних посібників з проблем роботи в початкових класах.
4. Застарілі матеріали підручників і завдань в них.
5. Соціальний фактор навчання за інтерактивними технологіями з боку розуміння батьків. Відсутність школи для батьків.
ОЦІНКА НАПРЯМКІВ УДОСКОНАЛЕННЯ РОБОТИ :
- спостерігається помітний ріст розвитку комунікативної компетенції школярів початкових класів;
- залучається колектив батьків і учнів до розвитку інформаційної компетенції;
- спостерігається цікавість до занять і самоосвітній напрямок отримання знань учнів молодших класів.
ПЛАН ПОДАЛЬШОЇ РОЗРОБКИ ЦІЄЇ ТЕМИ
Полягає в застосуванні і використанні інтерактивних методів
1. Метод вигадування
– це спосіб створення невідомого учням раніш продукту за результатами їх певних розумових дій.
Метод реалізується за допомогою таких прийомів:
а) заміщення якості одного об’єкта якостями іншого з метою створення нового об’єкта;
б) пошук властивостей об’єкта в іншому середовищі;
в) зміна елемента об’єкта, що вивчається, та опис властивостей нового об’єкта, який здобуто за результатами цієї зміни.
2. Метод «Якби…».
Учням пропонується скласти опис та намалювати малюнок про те, що відбудеться, якщо у світі щось зміниться, наприклад: збільшиться у 10 разів сила гравітації; зникнуть закінчення в словах або навіть самі слова; усі об’ємні фігури стануть плоскими; людство переселиться на Місяць тощо. Виконання учнями подібних завдань не тільки розвине їх здатність уявляти, а й дозволить краще зрозуміти будову реального світу, взаємозв’язок його складових, фундаментальні основи різних наук.
3. Метод образної картини
- відтворює такий стан учня, коли сприйняття і розуміння об’єкта, що вивчається, наче зливаються, відбувається його цілісне, нерозчленоване бачення. У результаті в учня виникає образна картина дерева, хмари, Землі або всього Космосу. Оскільки людині дуже важливо вміти створювати й передавати цілісний образ об’єкта, що пізнається, учням пропонується відтворити свою картину природи, Всесвіту, тобто виразити за допомогою малюнків, символів, ключових термінів фундаментальні основи природи, зв’язки між ними.
Кожний учень під час такої роботи не тільки думає різними масштабами, співвідносить свої знання з різних галузей знань, а й відчуває значення реальності, що зображена.
Пропонуючи таке завдання 2-3 рази на рік, можна оцінити зміни в картинах світу учнів, внести необхідні корективи у процес навчання.
ЛІТЕРАТУРА
1. Закон України «Про загальну середню освіту».
2. Концепція загальної середньої освіти .
3. Державний стандарт початкової загальної освіти.
4. Програми для середньої загальноосвітньої школи 1 – 4 класи К. «Початкова школа» 2006 р.
5. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи. К. «Початкова освіта» 2009 р.
6. Ю. Н. Федорівна «Нормативно – правове забезпечення навчально – виховного процесу в початковій школі». Х. «Основа» 2006 р.
7. О.В. Стребна « Інтеракивні методи навчання в практиці роботи початкової школи». Х. «Основа» 2006 р.
8. І. Дівакова « Інтеракивні технології навчання у початкових класах». Т. 2008 р.
9. О. Я. Савченко «Виховний потенціал початкової освіти». К. «Фенікс» 2009 р.
10. І. Я. Бех . Статті ж. «Початкова школа» № 2- 6 . 2009 р.
|