Суббота
04.05.2024
09:28
Категории раздела
Мои статьи [5]
Вход на сайт
Поиск
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 17
Друзья сайта
  • Создать сайт
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0

    Планета Школа

    Каталог статей

    Главная » Статьи » Мои статьи

    РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ НА УРОКАХ У 2 КЛАСI
    МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
     ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
    ЛІСНІВСЬКОЇ Т. В.
     РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ НА УРОКАХ У 2 КЛАСI
     
       
     
                   Компетентнісний підхід передбачає особистісно-діяльнісний характер навчального процесу, підвищує зацікавленість і відповідальність учня.
                  Компетентність сумує в собі знання, уміння, навички і життєвий досвід дитини для свого віку.
                      Особа кожної дитини має індивідуальні особливості у психологічному і фізичному розвиту, тому і діяльність кожної дитини різного характеру. хтось прийшов до школи читаючи, хтось вже юний художник, а комусь важко навіть слухати вчителя.
              Основними документами школи і Програмою початкової школи зокрема наголошується особлива важливість розвивати компетентність учнів.
     
              Інформаційно-комунікативна компетентність входить до складу ключових компетентностей, які є невід’ємними складовими кожного уроку, формуються інтегровано у взаємозв’язку на всіх предметах.
                 Виробляється вміння отримувати знання не лише на уроці, а й з додаткових інформаційних джерел. Уроки математики поряд з розвитком предметної компетентності несуть потенціал розвитку і інформаційно-комунікативної компетентності при роботі в групі, в парі, в трійці.  Виконуючи роботу учень спілкується з товаришем, вирішує навчальні завдання, шукає вірний розв’язок. Робота в групі передбачає розподіл ролей вчителем: координатор, доповідач, респондент. Ролі можуть змінюватись залежно від того, як учень вміє їх виконувати. Особливо важливо для дитини побувати у ролі і головного , і підлеглого, відчути свою значущість і необхідність у групі.
                    На уроках математики у 2 класі пропонується робота в парі. Діти виконують конкретне завдання за карткою, у якій передбачено завдання для кожного партнера. Завдання пов’язані , помилка одного призведе до неточної відповіді, тому при виконанні необхідна взаємодія обох учнів у парі. Робота в парі передбачає виправлення помилок товариша, застосовується прийом «навчаючи - вчуся».
                    Результат роботи в парі перевіряється вчителем і є показником комунікативного спілкування на уроці, вирішенням навчальної і виховної мети.
                       Більш поширений обсяг роботи виконують учні при роботі в групі (від трьох до п’яти осіб). Велику роль відіграє вміння координатора групи розподілити завдання і контролювати їх виконання, допомагаючи слабшим учням і вислуховуючи зауваження групи. Принципи використання роботи в парі і групі у другому класі базуються на зацікавленні предметом і мотивації процесу навчання. Даний вид роботи допомагає у класі з інтерактивними дітьми, дає змогу більш повно задіяти енергію дитини для вирішення проблеми уроку. Направити надлишок емоцій у потрібне русло з найбільшою користю це і є педагогічна майстерність вчителя на уроці.
                      Ні в якому разі вчитель не має заважати, чи виправляти, в даному випадку вчитель координує дії учнів. Робота в парі і групі базується за умови наявності у дитини певних необхідних знань і умінь з даної теми, може використовуватись на уроках закріплення, повторення, узагальнення , перевірки знань. Результат роботи оцінюється заздалегідь обговореними критеріями, коментуються вчителем і обговорюються учнями , на стільки група виконала своє завдання і як активно працювали всі члени в групі. Результативність роботи в групі може бути підтверджена самостійною роботою по даній темі. Підготовча робота вчителя передує будь-якому завданню при роботі в парах і групах. Визначити завдання для груп, визначити принцип розподілу в групи, визначити вид роботи в групі, надати кожній групі матеріал для роботи, проаналізувати можливі відповіді і помилки, намітити очікуваний результат, підвести учнів до осмислення підсумку і висновків на уроці. Робота в групах цікавий вид роботи , має добрий методичний потенціал, включає згуртування і прояви колективної роботи, посилює у дітей інтерес до навчання, підносить мотивацію на рівень свідомого отримання і здобування знань на уроці. Результатом роботи в групі на уроці мови і читання у 2 класі може бути складений текст, малюнки до прочитаного, речення, судження , доведення правила, приклади на вивчене правило. Розвиток комунікативної компетенції і полягає у процесі спілкування учнів на уроці в тісному контакті для досягнення загальної навчальної мети. 
     
     
      Прийоми роботи на уроці математики у 2 класі до теми «Задачі на дві дії».
    МЕТА
                   Вчити розв’язувати задачі на дві дії. Розвивати обчислювальні навички додавання і віднімання з переходом розряду. Виховувати вміння спілкуватись в групі, виконувати спільні завдання.
     МЕТОДИ :
                  Словесні, наглядні, практичні, інтерактивні.
    ПРИЙОМИ :
                  Робота в парах, дидактична гра, робота в групі, «Клубочок», «навчаючи - вчуся».
    ОБЛАДНАННЯ :
    Картки для роботи в парах, картки для усного рахунку, таблиці для роботи в групах.
     ТИП УРОКУ : Комбінований
    ХІД УРОКУ
    1. Організаційна частина.
    2. Перевірка домашнього завдання.
               1) «Клубочок» : клубочок передається з парти на парту, у кого в руках клубочок той зачитує приклад із зошита і коментує його розв’язання.
                 2) Повторення теоретичного матеріалу , клубочок продовжує подорожувати по партах.
    3. Актуалізація.
         1) Усний рахунок «Збери букет». З’єднай приклади коло квіток з результатом на вазі.
         2) Висновки , хто швидше обрав квітку.
         3) Робота в парі. «Навчаючи – вчуся »Поміркуйте й запишіть стовпчики прикладів у зошит.
         4) «Клубочок» передається з парти на парту , учні коментують приклади в парі.
     4. Мотивація.
    1) Тема, мета і завдання уроку. Робота над задачами на дві дії.
    2) Розподіл на групи.
              Інструктаж роботи груп : пояснити розв’язок задачі. Робота над задачею на дві дії.
               Робота в групах. Групи отримують завдання і інструктаж: 
     - скласти задачу за короткою умовою;
     - проаналізувати її;
    - прокоментувати першу дію;
    - прокоментувати другу дію;
    - скласти відповідь.
              За роботу групи відповідає конкретний учень, він розподіляє завдання в групі, визначає роль кожного в групі, відповідає за виступ групи.
    3) Робота в групах.
    4) Виступи груп і запис розв’язання задач.
    5. Хвилинка відпочинку.
     6. Систематизація знань.
                 1) Аналіз розглянутих задач : що спільне, що відмінне.
                2) Послідовність виконання дій.
                3) Складання відповіді .
    7. Узагальнення.
    1) Робота за таблицею:
                      Всього …………….. «+»
                      Витратили ………. « - »
                      Залишилось…….. « - »
                      На … більше … … « + »
                      На … менше ……. « - »
    2) Самостійна робота.
    3) Виконання самостійної роботи. Перевірка.
     8. Підсумок.
     
     
    На уроці української мови до теми «Питальні речення»
    МЕТА : Вчити складати питальні речення, знаходити їх у тексті, визначати питальне слово, вимовляти інтонацію питального речення. Розвивати навички запису питальних речень, ставити розділові знаки у питальних реченнях. Виховувати комунікативну компетенцію , вміння співпрацювати в групі.
    ОБЛАДНАННЯ: Таблиця «Питальні речення», картки для роботи в групах, ілюстрації різних птахів.
    МЕТОДИ: Словесні, наглядні, практичні, інноваційні. ПРИЙОМИ: Бесіда, дидактична гра, робота в парах, робота в групі, «Мікрофон», «навчаючи - вчусь».
    ТИП УРОКУ: Комбінований.
    ХІД УРОКУ:
     1. Організаційна частина.
                       Наша мова – кетяг калиновий,
                       Наша мова – зелень смерекова,
                       Наша мова – чародій живиця,
                       Хто живе в нас , хай її навчиться.
     2. Актуалізація.
    1) Перевірка домашнього завдання.
     - Речення про берізку. Тип речень. Інтонація в реченні.
     2) Дидактична гра «Хто це ?». На дошці предметні малюнки обернені зворотним боком.
     Вчитель називає речення , діти вгадують хто на малюнку. Малюнок перевертають.
    - Сіренька пташка, невеличка, співає навесні в заростях черемхи цілими ночами.
                                               (соловей)
      - Лікує дерева і влітку і взимку.
                                            (дятел)
    - Прокидається раніше сонечка, високо в небі співає свою пісню.
                                 (жайворонок)
     - Живе на болоті, стоїть на одній нозі.
                                        (чапля)
     - Літає над морем, гойдається на морських хвилях, любить рибку.
                     (чайка)
    Висновок :
    - Як одним словом назвати всіх , кого ви відгадали?(птахи) - Які речення я використала припоясненні? (розповідні).
     - Які речення називаються розповідними?
     - Які розділові знаки ставляться в розповідних реченнях?
     3) Слова відгадки діти записують в зошит.
          3. Мотивація.  Тема і мета уроку. Питальні речення.
          4. Ознайомлення. Робота з таблицею «Види речень».
    1) Створення проблемної ситуації. - Які речення на таблиці питальні?
     (версії дітей)
     - Що відрізняє питальні речення від розповідних? (думки учнів)
    2) Робота з підручником.
     - Визначення питальних речень у вірші «Рідна земля».
     - Обговорення малюнка в підручнику.
    Висновок :питальні речення запитують, в кінці питальних речень ставиться знак питання, питальні речення мають питальне слово.
    5. Узагальнення.
     1) Робота в парах. Діалог «У бібліотеці».
    Кожна пара отримує завдання скласти діалог .
    Один учень використовує питальні речення, інший розповідні.
    Вчитель пропонує книжки з відомими творами для наочності гри в бібліотеку.
     Висновок : Що треба ставити в кінці питального речення? Яке питальне слово використали?
    6. Засвоєння.
       1) Робота в групах. До малюнків відгадок, що були на початку уроку скласти по два питальних речення.
       2) Робота в групах. Виступ груп.
       3) Запис складених питальних речень в зошит.
    Висновок : питальне речення запитує, має питальне слово, в кінці треба ставити знак питання.
    7. Систематизація. Колективна робота.
     1) Складання порівняльної опорної таблиці.
          Розповідне речення
          Питальне речення
                      Розповідає            Запитує
    В кінці ставиться крапка
    В кінці ставиться знак питання
    8. Підсумок уроку.
               Гарно діти працювали рідну мову ми вивчали.
               Мова гарна, мова рідна, і цікава, і чарівна.
     
     
    На уроці українського читання до теми «Українська народна казка «Лисичка та Журавель »
    МЕТА :Вчити виразно читати казку,передавати голосом характер героїв, настрої у казці.Розвивати навички роботи в групі , співпраця, розуміння один одного, взаємодопомога.Виховувати комунікативну компетентність, дружні стосунки , почуття взаємодовіри і взаємопідтримки.
    ОБЛАДНАННЯ:Малюнки Лисиці і Журавля, складова таблиця, маски для інсценізації. МЕТОДИ:Словесні, наочні, практичні, інтерактивні.
    ПРИЙОМИ:Бесіда, робота в групі, дидактична гра «Диктор», інсценізація, вернісаж, перефразування.
     ТИП УРОКУ:Комбінований.
     ХІД УРОКУ
    1. Організаційна частина.
    2. Актуалізація навчального процесу
     1) Робота над скоромовкою:
                Через грядку тхір рив ямку.
                Через річку пливе куничка.
                Через лісок біжить колобок.
                Через ставочок летить голубочок.
                Через стеблинку стрибає рибинка.
     - Читання хором, читання у різному темпі, читання особисто.
     Висновки: хто вміє читати найшвидше і найзрозуміліше. Чому?
    2) Читання складової таблиці:
    Висновки: таблиця допомагає бачити злиття і дає змогу тренувати мовний апарат. Чому у одних дітей читання краще ніж у інших?
    3) Перевірка домашнього завдання. Дидактична гра «Диктор».
     Учні сідають перед класом і читають домашній текст відриваючи час від часу погляд від книжки , як диктор по телебаченню, дивлячись на клас.
      Висновки .Коментар вчителя. Досягнення поставленої мети.
     3. Мотивація навчального процесу .  Тема і мета уроку . Українська народна казка «Лисичка та Журавель».
     4. Ознайомлення.
     1) Бесіда : - Які герої сьогодні у нас в гостях?
     - Що виможете про них розказати?
    - Які казки про Лисичку ви знаєте?
     - Які казки або пісні про Журавля ви знаєте?
     2) Виразне «дикторське » читання казки вчителем.
     3) Аналіз прочитаного:
    - характер Лисички ;
     - характер Журавля.
    5. Осмислення. Робота в групах.
     1) Завдання для груп: § перша група готує інсценізацію;(роль Лисички, роль Журавля, автор)
    § друга група серію малюнків;(1-Були соі Лисичка та Журавель,2-Журавель в гостях у Лисички, 3-Лисичка в гостях у Журавля)
     § третя перефразування; (замінити головних героїв на інших казкових персонажів)
     2) Розподіл у групі. Робота груп.
     3) Виступ груп.
    4) Висновки. Коментарі до образів Лисички і Журавля кожної групи. Досягнення мети уроку.
    6. Підсумок .
     
     
     ЛІТЕРАТУРА
     1. Програми для середньої загальноосвітньої школи 1 – 4 класи К. «Початкова школа» 2006 р.
    2. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи. К. «Початкова освіта» 2009 р.
    3. О. Я. Савченко «Виховний потенціал початкової освіти». К. «Фенікс» 2009 р.
    4. О.В. Стребна « Інтеракивні методи навчання в практиці роботи початкової школи». Х. «Основа» 2006 р.
     5. Т. Федорченко «Початкова школа. Мій конспект» Х. «Основа»2010р.
    6. Ю. Бардакова «Початкова школа. Мій конспект» Х. «Основа» 2010 р.
     7. С. Мартинова «Початкова школа. Мій конспект»Х. «Основа» 2010 р.
    Категория: Мои статьи | Добавил: vatra (05.10.2011)
    Просмотров: 3244 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 1
    1 SergVox  
    0
    <a href=http://zmkshop.ru/novosti/prodolzhaem-proizvodstvo-metallokonstruktsiy-dlya-obekta-skladskoy-kompleks/>швеллер 27п сертификат качества евраз</a>

    Имя *:
    Email *:
    Код *: